Coretan Senja

Assalamualaikum WBT.

lama sudah aku tidak menulis catatanku di blog ni. Maklumlah busy skit. Sebelum terlambat izinkan aku ucapkan Selamat Menyambut Nuzul Al-Quran kepada semua umat islam di seluruh dunia.

          Walaupun hari ini diistiharkan cuti aku ambil peluang untuk bekerja untuk menyiapkan kerja2 yang tertangguh. Lepas tu ak ke Shah Alam, sempat bersolat jumaat kat Masjid Seksyen 13 Shah Alam. fuhhh suasana di Masjid itu sgt menarik. maklumlah dengan Khutbah dari imam muda. sgt teruja la. tambahan pula dengan keadaan selesa dekat masjid dan dengan jemaah yang berseri-seri untuk datang ke Masjid menunaikan kewajiban membuatkan aku sgt2 teruja.

         Selepas Selesai Solaty Jumaat, aku terus beransur ke Bank Islam Putrajaya untuk tujuan pembayaran kereta. Tapi malangnya bateri phone aku xde plak, semua no akaun atau maklumat dalam tu. So terpaksa la aku menangguhkan pembayaran ke kemudian hari. Pada masa yang sama aku juga telah ke Kaunter TH untuk tujuan penyemakan sama ada akaun TH ak masih aktif.. alhamdulillah masih aktif dan mulai saat ini aku ingin membuat sedikit tabungan untuk tujuan aku menjadi tetamu Allah di bumi Penuh Barokah nnt. InsyaAllah

       Selesai sudah, aku terus beransur ke Masjid Besi Putrajaya untuk solat Asar dan untuk berbuka puasa dengan bekas Bos aku En Ahmed. Bila aku berada kat masjid besi tu sgtlah tenang hati aku sb suasana nya sgtlah menarik dan pada masa yang sama sempat aku luangkan masa untuk melihat persembahan Qasidah. Alhamdulillah< selesai sudah solat maghrib aku beratur untuk mendapatkan juadah berbuka tapi aku denganb bos aku sgt malang kerana makanan untuk berbuka sudah hbs, pengalaman yang aku x boleh lupakan kerana aku sgt gembira walaupun x boleh makan, makn bihun sup jer la. alahmdulillah

 

malam pulak balik sempat luangkan masa dengan jemaah masjid Al – Qayyum. Alhamdulillah. Syukur

 

Leave a Reply

